MediaMasters game van start met mediamuseum als hoofdprijs

Op 4 november start de tiende editie van MediaMasters, een unieke serious game over de kansen en gevaren van digitale media, speciaal voor leerlingen uit groep 7 en 8 van het primair onderwijs. MediaMasters wordt gespeeld tijdens de Week van de Mediawijsheid (6 t/m 13 november). De hoofdprijs is een bezoek aan ons mediamuseum Beeld en Geluid Den Haag én een workshop ‘Verhalenfabriek’.

Sinds de eerste editie in 2009 is MediaMasters al door meer dan 800.000 negen- tot twaalf-jarigen gespeeld. In deze tiende editie ontdekken de leerlingen spelenderwijs hoe mediawijs om te gaan met thema’s als omgaan met WhatsApp, privacy, cybercriminaliteit, online pesten, nepnieuws en meer. Dit jaar staan er al 5.800 klassen met in totaal zo’n 134.000 leerlingen – verspreid over heel Nederland – in de startblokken om de strijd aan te gaan om de felbegeerde titel: ‘Meest mediawijze klas van Nederland’. Op 16 november wordt de winnaar van 2020 bekendgemaakt.

Meer weten over mediawijsheid in ons mediamuseum? Neem hier een kijkje.

Kijk hier om meer te weten over MediaMasters.

Delen