De Haagse Media Awards is een initiatief van PIP en Beeld & Geluid in Den Haag. De prijs wordt sinds vorig jaar tijdens de Dutch Media Week uitgereikt aan talentvolle en onderscheidende mediamakers uit Den Haag en omgeving. Zij worden in de schijnwerpers gezet om het Haagse makersklimaat op het gebied van media te bevorderen. De Haagse Media Awards moeten lokale mediamakers stimuleren om zelf content te maken over hun omgeving en belevingswereld. De vakjury, die de winnaars kiest, bestaat uit Dennis Weening, Roxanne Kwant en Danielle Zawadi. Zij kiezen de winnaars in drie categorieën: beeld, woord en spotlight.
Kanso Ogbolu wint de award in de categorie beeld. De animatiefilm die Ogbolu maakte, overdonderde de jury op gebied van vakmanschap. Hizir Cengiz krijgt de award in de categorie woord op basis van een zeer geslaagde podcast-aflevering. Hierin interviewt Cengiz op geheel eigen wijze de schrijver Philip Huff. De award in de categorie spotlight, bedoeld ter aanmoediging van een nieuw initiatief, gaat naar Nike Ayinla. Zij bouwde het platform Homegrown, waarop bijzondere videoregistraties van muziekoptredens worden gecombineerd met andere kunstvormen.
De jury toont zich verrast over de veelheid en kwaliteit van de inzendingen. Echte Haagse journalistieke reportages worden afgewisseld met spannende artistieke verhalen en diepgravende reflecties. De Haagse Media Awards toont aan wat een schatkist aan bijzondere makers Den Haag heeft. Uit ruim 70 inzendingen heeft de jury uiteindelijk 3 winnaars gekozen. Zij worden beloond met een geldprijs van respectievelijk € 1000 (categorieën woord en beeld) en € 500 (categorie spotlight).