De impact van lokale media

Den Haag FM maakt nieuws en verhalen over wat er speelt in Den Haag en wat je écht moet weten over de stad. Of het nou gaat om de woningmarkt, parkeerproblemen, 112-nieuws, of winkelen, uitgaan en cultuur. De zender houdt inwoners in de stad op de hoogte. Ze zijn 100 procent Haags; met, door en voor inwoners.

Dat maakt het werken bij de lokale omroep ook zo leuk. Alles wat je op straat tegenkomt kan een verhaal zijn. En je leert zoveel mensen in je stad kennen. Daardoor voel je je als journalist heel betrokken. 

Bekijk hier de video over de Haagse Jacqueline. Zij staat in de zomermaanden dagenlang in haar keuken te koken voor daklozen. Het eten brengt ze vervolgens zelf rond. Ze doet het allemaal gratis en betaalt alles uit eigen portemonnee. Het verhaal was zo inspirerend dat Den Haag FM tientallen mailtjes kreeg van mensen die Jacqueline wilden helpen. Daaruit blijkt duidelijk de kracht van de media. Het brengt mensen samen. 

Jacqueline kookt

Ook geeft Den Haag FM ruimte aan de meningen van stadsgenoten. Daarom maakt verslaggever Pim Markering elke week de Straatvraag. Samen met een cameravrouw en gewapend met zijn microfoon gaat hij de straat op. Dat kan gaan over ADO Den Haag, de coronamaatregelen, racisme, huizenprijzen, rellen of lachgas. Iedereen heeft wel een mening en wil die graag aan Pim vertellen. Dat leidt tot mooie inzichten en hilarische antwoorden. 

Straatvragen met Pim